Monday, March 9, 2009

ZAmAn SEkOLAh Vs LiFE CAmpUS









Baru je lepas bace magazine,tibe2 ternampak column mmori zaman sekolah.rindu pulak nk bercerita zaman sekolah,Betul org ckp,zaman sekolah adalah zaman yg amat menyeronokkn.Zi masih ingat lg dulu zi ada kwn baik,nama dia syahirah @kak tam:),jgn tnya aku kenapa nama dia kak tam,Rai,aku rasa ko tau kenapa kn........hahahah.Kwn 2 budak laki pulak ada syahril@squirrel(rai ,ko bg nama nie),shuib.........and byk lg la.Bile masuk darjah 2 tue,ada sorg budak bru masul,aku ngn kak tam memang seriously tk suka budak nie,nama dia raihana(rai,sori aku bersikap jujur)tkpe kn?:),,,sebab masa tue kitorg rasa terancam,Yela ,tibe2 ada org yg bajet lg cun dri kami,mestila kitorg rasa tergugat....hahahah




Zaman sekolah dulu(SEK KEB BTG MELAKA).....memang kenangan terindah,Zi suka duduk situ,dulu zi duduk berek polis,depan tue mcm ada bukit,seronokla,tiap2 petang main basikal ngn si syahril tue,padahal aku sorg je budak pmpuan,serious,memang lasak.


Tp memang giler masa sesi sekolah petangla,zi+kak tam+rai+saliza selalu je mkn same2,and yg paling best si rai ni suka betul menyakat bdk laki terutama si syahril,rasanya puasla kau kn rai lari keliling sekolah tue ngn syahrl,main kejar2.Setelah bertahun berlalu,hr nie korang semua sesungguhya zi amat merindui zaman kiter sekolah dulu.Byk kenangan terindah,pg SUKOM 1998,zi join nasyid,muhadasah ngn si rai tue,hahaha mcm la kitorg pndai sgt ckp arab,hampeh tul,




Paling best bile ingat balik cikgu mansor(ajar math)anak dia hndsome woooo ,zi ngn Rai selalu je gelakkn cikgu nie,die tulis kkat papn hitam,jap2 kang tau2 je belakang punggung suar dia penuh ngn habuk chalk tue,korg agak2 apa jd?hahahah,die suke korek bijih timah kat punggung dia(erti kata lain "punggung dia gatal,so die suka garuk2 kot)maaf cikgu,saya terkurang ajar......tp saya syg cikgu dan ank cikgu,hahahha,,,,,giler jahat.




Dulu zi boleh dikatakn agak giler kuasa gak la,zi jd penolong ketua pengawwas kepada rai,eisehh man...............die mestilah jd head prefect,ngn bangganya la klau kau bace enty aku nie rai,masa ni kami dgn bangganya menconcer sekolah dgn jayanya la.TP masa darjah 6 tue,i had moved to ather area,then terpaksa la tinggalkan kwn2,Cintaku tertinggal di sekolah lama ku,.........really i really miss u all .............................
p/s:zi ada upload gmbr,tp gmbr tk ley view,next entry mest bg korang tgk gmbr zi zmn skolah dulu

No comments:

Post a Comment